Muurschildering Dick Matena officieel ingehuldigd

Sinds eind juli werd de muurschildering van striptekenaar Dick Matena op de gevel van de Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience uitgebreid. Ondertussen zijn de werken klaar. De bestaande muurschildering, die een scène uit de roman Kaas van Willem Elsschot toont, werd verwerkt in het geheel. De gevel van de Erfgoedbibliotheek in de Korte Nieuwstraat is nu in zijn totaliteit omgetoverd tot een symbolisch boek. Afgelopen ​ zaterdag werd de muurschildering officieel ingehuldigd in aanwezigheid van Dick Matena en bijna 100 geïnteresseerden. In het vorige persbericht kan je meer lezen over de nieuwe muurschildering.

Copyright headerbeeld: Dries Luyten

In de mediagalerij staan foto's van de nieuwe muurschildering. Dit beeldmateriaal is uitsluitend bedoeld voor gebruik door de pers. Het copyright staat vermeld in de bestandsnaam.

Over Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience

De Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience is een studie- en stilteplek in het hart van de stad Antwerpen. Ze bewaart en verzamelt al meer dan 5 eeuwen Vlaams cultureel erfgoed, en is dé bibliotheek voor al wie meer wil weten over de Nederlandse letterkunde, de geschiedenis van Vlaanderen en de geschiedenis van Antwerpen. In de leeszaal kan u grasduinen in de indrukwekkende collectie van meer dan 1.5 miljoen volumes, gaande van oude drukken, over historische en actuele kranten en tijdschriften, tot de meest recente publicaties.

De parel van de Erfgoedbibliotheek Hendrik Conscience is de historische Nottebohmzaal. Ze staat bekend als een van de mooiste bibliotheekruimtes van België. De zaal is niet alleen een boekenmagazijn en tentoonstellingsruimte, maar ook de bewaarplaats van een aantal topstukken uit de collectie.

Met de steun van:

Stad Antwerpen | Vlaamse overheid